Studenci warszawskich uczelni z wizytą na budowie zajezdni Annopol.

 

Pierwszego dnia wiosny 2024 r. grupa studentów warszawskiej uczelni - Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wzięła udział w wizycie studyjnej na budowie zajezdni Annopol. Nad całym wydarzeniem czuwał zespół Konsultanta wraz z Inwestorem.  Na wstępie, uczestnicy zostali zapoznani z głównymi założeniami projektu a w szczególności jego innowacyjnymi rozwiązaniami dzięki którym będzie to najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z wykorzystaniem technologii BIM w procesie budowlanym, zastosowaniem nowoczesnych technologii przy budowie stanowisk diagnostycznych i naprawczych a także praktyczne aspekty funkcjonowania zajezdni takie jak wyposażenie zajezdni w informatyczny system sterowania pracą zajezdni (System Zarządzania Zajezdnią), który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników.

Po szkoleniu BHP, studenci pod okiem Inżyniera Kontraktu (Egis Poland Sp. z o.o.), Zamawiającego, w tym Zastępcy Dyrektora Zakładu Realizacji Przewozów R5 (Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.) oraz przedstawiciela Generalnego Wykonawcy (ZUE S.A.) mogli zobaczyć budowę „na żywo”.

Poniżej fotorelacja z przebiegu wizyty na placu budowy.

 

1_20240321_120147.jpg
Droga dojazdowa
2_20240321_120443.jpg
Wjazd do zajezdni
3_20240321_wjazd_do_zajezdni.jpg
Widok na wjazd do zajezdni (od strony płd.)

 

4_20240321_121036.jpg
Hala postojowa
5_20240321_121337.jpg
Hala postojowa
6_20240321_bud_3_widok_od_strony_poludniowej.jpg
Widok na Halę postojową

 

7_20240321_121952_wjazd_do_bud_3.jpg
Wjazd do Hali postojowej (od strony płn.)
8_20240321_bud_3_widok_od_strony_polnocnej.jpg
Widok na wjazd do Hali postojowej (od strony płn.)

 

Z biura nadzoru inwestorskiego ruszyliśmy nowo budowaną drogą dojazdową do zajezdni w kierunku Hali postojowej – największego obiektu pod względem powierzchni zabudowy na zajezdni (18 445,7 m2). Budynek zapewni postój tramwajów na 19 torach - po 8 składów na każdy tor. Dla każdego toru przewidziano osobną bramę zarówno wjazdową jak i wyjazdową. Tramwaje wjeżdżają od strony północnej natomiast wyjeżdżają od strony południowej.

Prosto z Hali postojowej udaliśmy się na zwiedzanie Budynku nr 1 gdzie wizytatorzy mogli zobaczyć pomieszczenia Hali remontowej, warsztaty i magazyny oraz Halę obsług technicznych, które dzięki swojej szerokiej funkcjonalności zapewnią prawidłową i kompleksową eksploatację taboru. Uczestnicy byli pod wrażeniem zaprezentowanego przez naszego eksperta narzędzia BIM, pozwalającego na rejestrowanie postępu prac na budowie w formie zdjęć 360 oraz uproszczonej chmury punktów z wykorzystaniem smartphona.

 

9_20240321_122212_bud_1a.jpg
Hala napraw
10_20240321_122338.jpg
Hala napraw
11_20240321_122853.jpg
Hala napraw - obrotnica dla wózków wagonowych
12_20240321_123558.jpg
Hala napraw
13_20240321_123351.jpg
Hala napraw
14_20240321_123606.jpg
Hala napraw

 

Pomiędzy halą napraw a halą obsług technicznych znajdują się pomieszczenia warsztatowe wraz z wyposażeniem technicznym, częścią biurową, częścią socjalną i gastronomiczną.

 

15_20240321_123945.jpg
Warsztaty i magazyny
16_20240321_124123.jpg
Warsztaty i magazyny

 

Obsługa codzienna taboru będzie wykonywana każdorazowo po zjeździe tramwaju do zajezdni ale nie częściej niż raz na dobę. Przy okazji omawiania czynności wykonywanych w trakcie obsługi technicznych, studenci mieli możliwość zejścia do kanału, w którym będą się odbywać oględziny i ocena stanu technicznego podwozia tramwaju.

 

17_20240321_124238.jpg
Hala obsług technicznych
18_20240321_125208.jpg
Hala obsług technicznych
19_20240321_130152.jpg
Hala obsług technicznych
20_20240321_widok_ogolny_zajezdni_od_strony_polnocnej.jpg
Widok na Budynek Hali (od strony płn.)

 

Krótki przystanek w drodze do budynku podstacji trakcyjnej – Trafostacja – czyli budynek przeznaczony na pomieszczenia z komorami transformatorowymi, rozdzielnią NN i SN.

 

21_20240321_130239.jpg
Trafostacja
22_20240321_130538.jpg
Trafostacja i tor prób
23_20240321_bud_12_widok_od_strony_poludniowej.jpg
Widok na Bud. Trafostacji, Tor prób, Warsztaty
i Halę obsług technicznych
24_20240321_parking_widok_od_strony.jpg
Widok na budowany parking, Bud. podstacji trakcyjnej
i Bud. lakierni
25_20240321_130809.jpg
Przejście przez budowany parking
26_20240321_131010.jpg
Przejście przez budowany parking

Przejście do Budynku podstacji trakcyjnej i pogotowia energetycznego było „strzałem w dziesiątkę” zwłaszcza dla studentów Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych PW. Zaprojektowana podstacja trakcyjna będzie bezobsługowa, włączona w system zdalnego sterowania. Na poziomie „0”, który zwiedzaliśmy przewidziano rozdzielnię średniego napięcia (RSN), rozdzielnie prądu stałego (RPS), cztery zespoły prostownikowe, szafę punktów powrotnych i elektroniczne zabezpieczenie ziemnozwarciowe (EZZ).

 

27_20240321_131055.jpg
Budynek podstacji trakcyjnej
28_20240321_131239.jpg
Budynek podstacji trakcyjnej
29_20240321_131804.jpg
Budynek podstacji trakcyjnej
30_20240321_132039.jpg
Budynek podstacji trakcyjnej
31_20240321_bud_4_widok_od_strony_polnocnej.jpg
Widok na Bud. podstacji trakcyjnej

 

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Budynek lakierni, garażu pługów i wagonów powypadkowych. Lakiernia składa się z dwóch części: hali gdzie będzie zlokalizowana komora lakierniczo - suszarnicza i strefa obróbki ściernej oraz zaplecza techniczno – socjalnego gdzie będzie m.in. sprężarkownia, kotłownia, magazyn farb, lakierów i żywic, szatnie, węzeł sanitarny i pokój socjalny.

 

32_20240321_132838.jpg
Budynek lakierni
33_20240321_132616.jpg
Budynek lakierni
34_20240321_132518.jpg
Budynek lakierni
35_20240321_132906.jpg

Wyjazd z lakierni

 

36_20240321_bud_9_widok_od_strony_wschodniej.jpg
Widok na Bud. lakierni, garażu wagonów
powypadkowych i pługów

 

37_20240321_133233.jpg
Droga dojazdowa
38_20240321_133502.jpg
Droga dojazdowa

 

Wizyta studyjna pozwoliła studentom zweryfikować teoretyczną wiedzę w praktyce i zapoznać się z aspektami prowadzenia budowy tak wielofunkcyjnego i skomplikowanego obiektu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i organizatorom wizyty studyjnej za wykazane zaangażowanie i zainteresowanie tematem.

Wszelkie prawa zastrzeżone - Zajezdnia Annopol Warszawa
CMS by Quick.Cms   |   Projekt: StudioStrona.pl