Trochę historii
Zajezdnia na Annopolu jest planowana w Warszawie od lat 60. Plany odłożono, bo w latach 60. i 70. tramwaje w stolicy były zagrożone likwidacją. Pod koniec lat sześćdziesiątych zlikwidowano kilka tras m.in. na Żelaznej, Powązkowskiej, Radzymińskiej i na Młociny, a w latach siedemdziesiątych rozebrano trasę do Wilanowa. Dzisiaj budowa nowej zajezdni jest priorytetową inwestycją właśnie z uwagi na budowę nowych tras w Warszawie m.in. do Winnicy, do Wilanowa, w ciągu ul. Kasprzaka czy trasy na Gocław.
Zajezdnia na Annopolu będzie piątą zajezdnią tramwajową w stolicy. Najmłodszą pozostaje "Żoliborz" na Bielanach, która powstała w 1963 roku.
Więcej informacji: https://blog.tw.waw.pl/60-lat-planowania-i-wreszcie-sie-udalo/
Makieta projektu zajezdni z lat 60-tych